ul Zagłębiowska 25,
41-208 Sosnowiec

SKKT

W marcu 2023 r. w naszej szkole powstało SKKT czyli Szkolne Koło Krajoznawczo Turystyczne. Podlega ono pod oddział PTTK w Mysłowicach.

Opiekunami koła są Pani Agata Froń i Joanna Auguścik.

Na jednej z pierwszych wycieczek członkowie koła w spontaniczny sposób wymyślili nazwę dla naszego SKKT "Wędrujące Ślimaki".

Obecnie do SKKT należy 18 uczniów naszej szkoły. Zainteresowanych dołączeniem do grupy zapraszamy.

Celem kółka turystycznego jest popularyzacja turystyki pieszej i rowerowej wśród młodzieży naszej szkoły. Działalność kółka polega na organizowaniu jednodniowych wycieczek w dni wolne od zajęć szkolnych. Wspólne wędrowanie stwarza możliwość poznawania miejsc ciekawych pod względem przyrodniczym i historycznym. Jednocześnie wycieczki sprawiają wiele radości i doskonale nas integrują.

Relacje z naszych wycieczek

16 września w naszej szkole odbył się pierwszy spływ kajakowy. Wydarzenie tak się wszystkim spodobało, że jeszcze w trakcie padały pytania o kolejny spływ. Spływ odbył się rzeką Mała Panew. Wyruszyliśmy z przystani natura24, która jest bardzo przyjemnym miejscem. Po spływie w przystani miło spędziliśmy czas przy ognisku, grające w karty, piłkę, badmintona i odpoczywając.

W sobotę 23 września mała, ale odważna i dzielna grupa śmiałków wyruszyła na kolejną górską wycieczkę SKKT. Pomimo niesprzyjającej pogody wszyscy świetnie się bawili. Niestety ze względu na pogodę, wycieczka zaplanowana na Wielką Cisową ze względów bezpieczeństwa nie mogła się odbyć. W zamian przewodnik zabrał nas na Stary Groń. Mgła i deszcz dodały temu miejscu uroku.

7 października odbyła się kolejna wycieczka SKKT. Tym razem pogoda nam dopisała. O godzinie 7:30 spotkaliśmy się w tym samym miejscu co zawsze i zajęliśmy miejsca w autokarze. Wycieczka odbyła się na trasie Brenna Leśnica - schronisko Telesforówka - Trzy Kopce Wiślańskie (810 m n.p.m.) Świniorka - Brenna Leśnica. Na mecie dostaliśmy ciepły posiłek w postaci kiełbaski i gorącej herbaty. Łącznie pokonaliśmy 8 km i zdobyliśmy 12 punktów GOT.

20.01.2024 r. odbyła się kolejna wycieczka SKKT. Był to Zimowy Rajd Górski. Było zimno i pięknie. Sami zobaczcie na filmiku. Wszyscy wróciliśmy zmęczeni i szczęśliwi. Wędrowaliśmy czerwonym szlakiem od Przełęczy Kubalonka przez Przełęcz Szarculę do Stecówki. Czerwony szlak na tym odcinku jest częścią Głównego Szlaku Beskidzkiego. W roku 2024 obchodzimy 100-lecie wyznaczenia Głównego Szlaku Beskidzkiego imienia Kazimierza Sosnowskiego (GSB). Ze Stecówki przeszliśmy fragmentem rezerwatu przyrody „Wisła” do Doliny Czarnej Wisełki. Odważnych zapraszamy na kolejne wycieczki.

16 września 2023 - Spływ kajakowy rzeką Mała Panew

23 września 2023 - Rajd Górski SKKT. Beskid Śląski. Trasa: Jaworze Cisowa - Czupel (746 m n.p.m.), Brenna Głębiec. Ciepły posiłek na mecie rajdu

7 października 2023 - I Zlot SKKT Województwa Śląskiego - Beskid Śląski, meta w Brennej. Trasy turystyczne i atrakcje Beskidu Śląskiego i Pogórza Cieszyńskiego

20 stycznia 2024 -  ZIMOWY RAJD GÓRSKI SKKT - Beskid Śląski – GSB – Kubalonka – Stecówka – Dol. Czarnej Wisełki – Wisła Czarne. Autokar, przewodnik,ognisko z kiełbaskami. 65 zł

13 kwietnia 2024 -  INAUGURACJA SKKT. BEeskid Śląski – GSB. Ustroń – Równica (schr. PTTK) – Ustroń Polana Autokar, przewodnik, ognisko z pieczeniem kiełbasek. 65 zł

18 maja 2024 -  RAJD GÓRSKI SKKT. Beskid Śląski - GSB; Wisła Jawornik – Przeł. Beskidek, Czantoria, Ustroń Polana. Autokar, przewodnik. 60 zł

8 czerwca 2024 - RAJD GÓRSKI SKKT. Beskid Śląski - GSB; Wisła Jawornik – Soszów Wielki – Przeł. Beskidek – Wisla Jawornik Autokar, przewodnik, ognisko z kiełbaskami. 65 zł