Opis pomysłu
Celem projektu jest popularyzowanie nowoczesnych gier planszowych, korytarzowych oraz samego grania jako sposobu na wspólne spędzanie czasu podczas przerw międzylekcyjnych. Uczniowie będą mieli możliwość kształtowania wielu kompetencji z zakresu matematyki, myślenia logicznego i abstrakcyjnego, rozbudzania wyobraźni, spostrzegawczości, umiejętności planowania i strategicznego myślenia oraz stosowania się do zasad. Poza tym aktywności te zapewnią uczniom dobrą zabawę, wzmocnią poczucie wartości, nauczą cierpliwości i umiejętności rywalizacji na kulturalnym poziomie, umożliwią odreagowanie szkolnych stresów, pozwolą wczuć się w nieznane dotąd role, zbudują pozytywne relacje z kolegami.
Plan działania
ETAP 1 :
Wyłonienie z grupy projektowej zespołów zadaniowych, odpowiedzialnych za poszczególne etapy realizacji projektu-styczeń 2020 r.
ETAP 2:
Zakup stoliczków i samoprzylepnych plansz do gier-styczeń/luty 2020 r.
ETAP 3:
Zakup materiałów do stworzenia gier korytarzowych wielkoformatowych-styczeń/luty 2020 r.
ETAP 4:
Wykorzystywanie gier na przerwach międzylekcyjnych-całe II półrocze
ETAP 5:
Turniej klas 1-3-marzec 2020 r.
ETAP 6:
Turniej klas 4-8-przygotowany przez ich młodszych kolegów-autorów projektu kwiecień 2010 r.
ETAP 7:
Rodzinny Turniej Gier Korytarzowych z okazji Dnia Dziecka-czerwiec 2020 r.
ETAP 8:
Przygotowanie podsumowania projektu
W zakładce PROJEKTY na stronie internetowej szkoły oraz na szkolnym profilu facebookowym publikowane będą na bieżąco relacje fotograficzne,informacje na temat realizacji projektu oraz materiały opracowywane przez uczniów.
Miejsce i czas realizacji:
Wszystkie działania odbywać się będą na terenie Szkoły Podstawowej nr 29 w Sosnowcu.
Terminy realizacji:
Zakup stoliczków i samoprzylepnych plansz do gier - styczeń/luty 2020 r.
Zakup materiałów do stworzenia gier korytarzowych wielkoformatowych-styczeń/luty 2020 r.
Wykorzystywanie gier na przerwach międzylekcyjnych-całe II półrocze
Turniej klas 1-3 - marzec 2020 r.
Turniej klas 4-8 - kwiecień 2010 r.
Rodzinny Turniej Gier Korytarzowych z okazji Dnia Dziecka-czerwiec 2020 r.
Korzyści dla uczniów:
Uczestnicy grupy projektowej będą odpowiedzialni za wybór plansz do gier, które będą wykonane z folii samoprzylepnej na stoliczki oraz przygotowanie projektów gier korytarzowych wielkoformatowych.
Czego się nauczą?
Sfera motywacyjna -uczeń bawiąc się ,ćwiczy swoje umiejętności matematyczne. chcąc wygrać wykonuje największy wysiłek.
Sfera dydaktyczna-gry pozwolą uwierzyć w swoje możliwości nawet słabszym uczniom, nauka matematyki stanie się ciekawsza.
Sfera poznawcza-gry ułatwią poznanie i rozumienie pewnych pojęć. Dążenie do wygranej rozwinie motywację i logiczne myślenie.
Sfera wychowawcza gry nauczą opanowania i cierpliwości, będą kształtowały postawę koleżeńską , potrzebę podporządkowania się pewnym regułom,przestrzegania dyscypliny.
Wykorzystanie grantu:
Większość pieniędzy z grantu zostanie przeznaczona na zakup stoliczków oraz wykonanie na nie plansz do gier z folii samoprzylepnych. Ponadto zakupione zostaną materiały do przygotowania gier korytarzowych wielkoformatowych. Pozostała cześć (ok. 150-200 zł) pozwoli na zakup nagród i dyplomów dla zwycięzców turniejów.
Elementy unikatowe:
Nasz pomysł na projekt nie jest jednorazowym pomysłem.Przygotowana przez nas strefa gier matematycznych na korytarzu szkolnym będzie służyła w kolejnych latach. Udział uczniów w projekcie czyli wspólna nauka matematyki poprzez zabawę sprawi,że uczniowie inaczej spojrzą na ten przedmiot i podejdą do jego nauki z wielką radością. Ponadto udział rodziców w projekcie pozytywnie wpłynie na motywowanie ich dzieci do nauki matematyki.
P. Ewa Węgrzyńska