Na zajęciach uczniowie mieli do wykonania "wiosenne" zadanie. Borykali się z zakodowanymi obrazkami. Ich działania kształciły nie tylko umiejętności matematyczne, ale także umiejętność współpracy.
Zadanie uczniów polegało na zakodowaniu trasy dla robotów edukacyjnych Ozobot, w taki sposób, żeby prowadziła obok wybranych przez nich dyscyplin sportowych i uwzględniała zmienne tempo poruszania się robota.
Zadanie uczniów polegało na wypełnieniu trasy dla robotów barwą, oraz uzupełnienie kodami w taki sposób, aby Ozobot rozpoczął drogę na starcie następnie wjechał na "uśmiechniętą maskę" z niej przemieścił się na "smutną maskę", a następnie został wprowadzony w stały ruch umożliwiający się poruszanie po konturach masek.
Co się dzieje z listem, kiedy wrzucimy go do skrzynki pocztowej? Na czym polega praca listonosza? Jak mógłby wyglądać znaczek pocztowy, gdyby projektowały go dzieci?...Dzieci zaprojektowały swoje znaczki pocztowe, a następnie wstawiły kody na jego obrysie według własnego pomysłu.
Na zajęciach uczniowie utrwalali dni tygodnia. Ich zadaniem było zaprogramować drogę robota tak, aby przejechał obok dni tygodnia we właściwej kolejności.
Pluszowy miś to ulubiona zabawka niejednego dziecka. To przyjaciel najmłodszych, powiernik sekretów, radości i trosk. Na zajęciach przeprowadzonych według tego scenariusza dzieci nie tylko pomyślą o swoich marzeniach, życzeniach, ale też utworzą zakodowaną trasę dla ozobota.